NiNo heeft een aantal rijders die de vereniging uitgegroeid zijn en bij selecties trainen. Zo ook Quinty van Klink en Bart Valentijn, zij zijn aangesloten bij schaatsteam Wim Nieuwenhuizen (ook een NiNo’er!) Hier volgt een klein inzicht in hoe hun seizoen er tot nu toe uitziet.

Trainingsritje “Klim Classic” 10 mei 2018.

De “Klim Classic” hebben we dit jaar weer gereden omdat het een mooie route is met behoorlijk zware beklimmingen. Quinty van Klink, Bart Valentijn, Vishwaraj Jadeja en Wim Nieuwenhuizen hebben de rit gereden.

Op donderdag 10 mei (Hemelvaartsdag) zijn we naar Maastricht gegaan. Inclusief de fietsen in de bus van Van der Laan. Het weer was bewolk en redelijk fris met zowel in de morgen als op de terugweg tegenwind. Iedereen ging prima, Vish net terug uit India had het behoorlijk moeilijk maar hij reed hem uit en had geen last van zijn knie. Wim kon dit jaar gewoon op zijn fiets blijven zitten met 39-28 ok op de steile stukken van boven de 20%. Geen pech geen problemen simpel de 172.5 km. uit gefietst. De route was best pittig in totaal is er meer dan 2600 mtr geklommen en regelmatig boven de 20% over een totale afstand van 172.5 km. De teamleden hadden tussen de 6.57 en de 8.09 uur op de fiets gezeten en Wim 7.52 uur.

Onderweg terug hebben we volgens de traditie bij de Mac D. in Best wat gegeten.
Met plezier kijken we terug op deze “klim” dag waar mentaal soms even de aandacht werd gevraagd.

Trainingskamp(je) Ardennem 19 mei t/m 21 mei 2018.

Luik-Bastenaken-Luik of eigenlijk Tilff-Bastogne-Tilff hebben we net als vele voorgaande jaren weer gereden. De teamleden die meereden waren, Bart Valentijn, Quinty van Klink en Trainer/Coach Wim Nieuwenhuizen. Als gast was het voormalige teamlid Nino van Dijk mee.Dit jaar verbleven we net als de vorige jaren op de camping te Polleur in twee grote caravans. Paula en Xam(metje) waren mee voor de verzorging en Kyra was thuis. Op zaterdagavond zijn ook de ouders van Bart gekomen en op de zondag hebben Rene en Marjel weer als volgauto meegereden.

Op de zaterdag vertrokken we met ons busje van Van der Laan naar de camping in Polleur, kortom alles zoals altijd. Door de weg werkzaamheden bij Polleur werd dat nog een speciaal sluipdoor ritje. Na het uitladen van de bus hebben we wat gegeten en zijn de fietsen in orde gaan maken. Het was mooi zonnig weer de rest van de dag zo’n 15 a’18 graden. Vervolgens zijn we naar de start bij de gereden en daarna de eerste 30 km van de tocht gereden. De eerste klim de Cote du Chambralles doen we ook en bij het dorpje Awan gaan we terug naar de Camping via Aywaille, Remouchamps en Le Reid.

Op zondag hebben we de grote tocht gereden, Rene en Marjel hebben eerst de statnummers opgehaald. Het was fris dus zijn we in lang vertrokken. Na zo’n 50 km. hebben we de kleding gewisseld. Het weer was prima zonnetje en niet te warm 16-18 graden. Het was de hele middag zonnig maar aan het einde van de middag kwamen zoals voorspeld de buien eraan. Bovenop de Col du Rosier werden Quinty en Wim overvallen door een enorme stortbui met hagel, gewoon noodweer. Door dit noodweer zijn ze afgedaald naar Spa en door naar de camping. Doornat en steenkoud waren ze na 210 km. thuis. Bart en Nino waren precies bij de controlepost in Remouchamps aan de voet van de La Redoute en konden daar schuilen, waren ze 100 mtr. later aangekomen waren ook zij doornat geweest. Zij zijn met de volgauto naar huis gekomen en hadden 216 km. op de teller staan. Ondanks dit onverwachte en niet volgens het plan verlopen einde was het een prima tocht voor iedereen. Bart en Nino hadden een gemiddelde van boven de 27 km. p/u

Op maandag hebben we eerst uitgeslapen en in de middag hebben we een stukje uit gefietst naar het noorden en langs de rivier de Vesder tot bijna aan Luik.

Het hele kamp was uitdagend weekeindje, leuk maar zeker ook een leerzaam.

Voor meer informatie over schaatsteam Wim Nieuwenhuizen en voor meer verslagen klikt u Hier